"Skattebetalt är inte gratis"

           Många gratisutspel från (s) redan nu, hur ska det då inte bli i höst?

"Skattebetalt är inte gratis" skriver Malin Siwe i en horisontell kolumn idag på DN. Malin berättar att Annika Billström (s) nu lovar gratis förskola, gratis hemhjälp i två timmar i veckan för alla som fyllt 75 år, rätt för deltidsanställda att få deltid m m.

Malins avslutning är på pricken:
"Varje gång vi röstar för 'gratis' kommer vi ett steg närmare tillståndet där stat och kommun tar alla våra inkomster och delar ut fickpengar på nåder.
Fickpengar är till för barn. Vi som röstar är myndiga och ansvarstagande vuxna."


Kommentarer
Postat av: Karin Ogenstam

hej hej!!

Det var roligt att läsa i din blogg! :)
Du har bra argument och intressanta
ämnen! Hoppas du har det bra
och tar mycket kort!
För du kommer väl ihåg att du lovade
mig i sommras att minst en bild
skulle komma i en katalog! Haha!

MVH / Karin Ogenstam :)

2006-03-31 @ 20:30:08
Postat av: Lennart Kalderén

Hej Karin,

Kul att höra att du tyckte om bloggen. Fick du söka länge?

Du får nog påminna mig om det där löftet. Man glömmer så lätt numera.

/ Lennart

2006-03-31 @ 21:54:54
Postat av: Karin Ogenstam

Mina föräldrar berättade att du hade en internet blogg så jag sökte bara på ditt namn på google, och där kom en länk till din sida upp.

Jo, det blir väl så. Men det skulle vara kul o se någon av dina bilder någonstans, de är väldigt proffitionella!!

Hur mår du för övrigt? / Karin

2006-04-02 @ 19:59:59
Postat av: Lennart Kalderén

Tack, jag mår bra.
Du kan hitta bilder under länkarna "Fotoportfolio" och "Fotoblogg", på själva bloggen. / Lennart

2006-04-02 @ 22:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback