Att fylla 50


Min fästmö Helene hjälpte mig genom dagen.   

Jag vet inte om jag är ensam om att ha gått omkring i livet och trott att "det där med att fylla 50, det ligger långt i framtiden". Det visade sig att den framtiden närmade sig i sprinterfart, särskilt på slutet. Min politiska självbild har varit något av evig ungdomskandidat, så det är dags att vakna upp. Även om jag arbetat i drygt tio år utanför politiken, är det den kommunala vardagen man lever med.

Nåväl, nu har 50 års-barriären passerats och det var överväldigande och störtkul. I onsdags var det uppvaktning genom kommunens försorg med många gäster, blommor och fina presenter. På själva dagen, i lördags, hjälpte närmare 50 privata vänner mig över gränsen genom att helt enkelt vara där och skapa en rejäl fest med mycket känslor och verkligen ljus stämning. Soliga leenden, rörande tal från nära och kära som gick direkt till hjärtat, återidisslade legender från ungdomstiden och ännu mer presenter, ja, det var verkligen en upplevelse för livet.


Rönninge kungsgård med anor från 1400-talet. Gustav Vasa har ägt gården och även planterat den ek som fortfarande står kvar på baksidan. En perfekt lokal för en sommarfest.

Att fylla 50 är inget att tveka inför, det är att leva, här och nu - helt och fullt och bli överväldigad av all värme som strömmar emot en. Det kan sannerligen rekommenderas. Ett stort tack till alla ni som var med, direkt eller indirekt.


Kommentarer
Postat av: Peter Stenberg

Hej Lennart!

Jag vill framföra en varm gratulation med anledning av din 50-årsdag. Även om den kommer lite sent. Tyvärr kunde jag inte delta i partiets uppvaktning p g a utlandsvistelse, men jag förstår att det blev en lyckad tillställning ändå. Återigen, grattis!

Hälsningar

Peter

2008-06-24 @ 12:09:16
Postat av: Lennart Kalderén

Tack, Peter. / Lennart

2008-06-27 @ 09:30:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback