Nationaldagen - Visst kan arkitektur vara högtidligt!

Pisa
Gnistrande marmor i Pisa, den mest praktfulla arkitektur man kan se.

Jag höll högtidstalet under nationaldagsfirandet i Salems centrum igår. Att skriva ett högtidstal är inte gjort i en handvändning. Det bör inte vara platt eller ordinärt, helst ska det vara lite mer intressant än vad åhörarna väntat sig. Politik bör man inte heller lufta för mycket, det vore för förutsägbart.

Efter lite inspiration från en partikollega (Tack Elisabeth!) ägnades kreativiteten åt ämnet arkitektur, arkitektur som summan av varje generations konstruktiva ansträngningar som lämnas i arv till kommande släkten. Högtravande? Jovisst, men det blir mer jordnära när man gör personliga "nedslag".

Kommentarer
Postat av: Anna

Klappoderar för det fina talet på Nationaldagen!
Kram
Anna

Postat av: Anonym

060716

Hej Lennart!

Jag blev mycket glad då jag kom tillbaks från ”semestern” och fick läsa ditt högtidstal. Detta är ett ämne som berör oss alla och som jag tror Salemborna bör påminnas om i bland. Därför var det mycket bra att du markerade detta på nationaldagen.

Med vänlig hälsning

Ola Ansnes

2006-07-16 @ 22:18:05
Postat av: Lennart Kalderén

Kul att höra, Ola! / Lennart

2006-07-19 @ 22:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback